Chiar dacă la prima vedere poate părea greu de crezut, în ultimii ani s-a demonstrat că există o legătură directă între igiena orală precară și riscul crescut de probleme cardiovasculare precum atacul de cord sau accidentul vascular cerebral.

De ce este igiena orală esențială pentru sănătatea inimii?

Totul are legătură cu răspândirea bacteriilor, care pot ajunge din gura ta în alte părți ale corpului, prin fluxul sanguin. Atunci când aceste bacterii ajung la inimă, se pot atașa de orice zonă deteriorată, putând cauza boli precum endocardita (potrivit Mayo Clinic), ateroscleroza și accidentul vascular cerebral (potrivit Asociației Americane de Cardiologie).

Unele teorii susțin că nu bacteriile sunt cele care influențează direct sănătatea inimii, ci răspunsul sistemului nostru imunitar (inflamația), care apare atunci când nu îndepărtăm bacteriile din gură prin periaj și folosirea aței dentare.

Un studiu din 2018, realizat pe un eșantion de aproape un milion de pacienți, dintre care 65.000 au suferit de probleme cardiovasculare (inclusiv atac de cord), a descoperit că există o corelație moderată între pierderea dinților (rezultatul igienei orale precare) și boala coronariană.

Nu doar inima este afectată de o igienă orală precară!

Nu te-ai convins încă despre importanța îngrijirii dinților? Trebuie să mai știi că o igienă orală necorespunzătoare te poate afecta și în alte moduri.

Un studiu a făcut o legătură între bolile gingivale (mai ales cele cauzate de o bacterie numită porphyromonas gingivalis) și artrita reumatoidă. Un alt studiu din 2018 asociază aceeași bacterie cu un risc crescut de apariție a cancerului pancreatic.

Deși este nevoie de mai mult studii pentru a analiza importanța acestor corelații, un lucru este clar: felul în care ai grijă de dinții tăi îți influențează fără îndoială sănătatea ta generală.

Cum să ai grijă de dinții tăi (mai ales dacă suferi de boli ale inimii)

• Periază-ți dinții corect de două ori pe zi, câte două minute.
  • Folosește zilnic (fără excepție) ața dentară sau dușul bucal
  • Mergi de două ori pe an la medicul dentist pentru controale de rutină și detartraj.
  • Nu uita să îi spui medicului tău stomatolog dacă suferi de probleme cardiovasculare.
  • Dacă urmezi tratamente medicamentoase care îți provoacă uscăciunea gurii, consultă sfaturile noastre de aici.

Fie că legătura dintre igiena orală și bolile de inimă este una directă sau indirectă, aceasta este un motiv întemeiat pentru a-ți îngriji dinții. O gură sănătoasă și un stil de viață echilibrat te vor ajuta să îți păstrezi dinții naturali și să eviți alte probleme de sănătate.

Tu când ai fost ultima oară la un control de rutină la dentist? Te așteptăm cu drag la Favorit Dental Clinic. Programările se fac fie telefonic la 0722.367.642 sau online aici.

BONUS: ai 25% reducere la prețul consultației dacă te programezi online!