Sunt unele probleme ale dinţilor, cum ar fi fisurarea unei dinte sau deteriorarea unei coroane dentare peste care nu putem să trecem.

Pentru că sunt frecvente cazurile în care pacienţii nu observă acestei fisuri, Favorit Dental Clinic vă prezintă cauzele şi simptomenele comune care pot provoca fisurarea dinţilor.

Cauzele unei fisuri

Fisurarea unui dinte poate fi provocată de mai mulţi factori. În unele cazuri poate fi provocată de produsele alimentare cum ar fi bomboane sau îngheţată sau pur şi simplu de mestecatul unui aliment mai dur. Unele obiceiuri comportamentale cum ar fi încleştarea sau frecarea dinţilor pot creşte şansele apariţiei unei fracturi. În anumite situaţii extreme, un accident sau un traumatism puternic pot duce la fisurarea unui dinte.

Semnele unui dinte fisurat

fis1

O crăpătură în dinte poate fi greu de observat, ele fiind de multe ori invizibile ochiului nostru. Ele ar putea nici să nu apară pe radiografii. Astfel, cum ne putem da seama că avem un dinte fisurat? În cazul în care în timpul procesului de masticaţie, sau în momentul în care îţi expui dantura la temperaturi mari (ceai sau cafea fierbinte) sau scăzute (îngheţată) apar anumite dureri, încearcă să identifici zona de unde provine această durere.

Ce se poate face?

Există mai multe tratamente pe care medicul stomatolog le poate utiliza pentru a repara un dinte fisurat cum ar fi plasarea unei coroane sau realizarea unui tratament de canal. Tipul de tratament recomandat variază în funcţie de localizarea şi severitatea fracturii, astfel cel mai bine este să programezi o vizită la cabinetul stomatologic cât mai repede din momentul în care suspectezi că ai un dinte fisurat.