Mulți dintre noi considera că, atât timp cât nu mai există durere sau alte simptome ingrijorătoare cum ar fi, sângerare, roșeață, umflături ale gingiei sau lipsa de substanță, nu este necesar să se prezinte la consult la cabinetul stomatologic. Mergând însă pe principiul că este mai ușor să previi decât să tratezi, controlul stomatolog periodic este benefic atât pentru starea sănătății orale cât și generale.

Un control stomatologic bianual poate sa vă scutească atât de durererile nedorite cât și de un tratament lung, complicat și costisitor.

De ce este important un control stomatologic?

Cu această ocazie, medicul dentist va face o evaluare completă atât a cavității bucale cât și a tuturor problemelor care pot apărea cum ar fi

1. Multe afecțiuni dentare sau parodontale evoluează timp îndelungat fără a da semne pe care pacientul sa le poată sesiza, existând tipuri de carii ce se pot dezvolta interdentar, acestea fiind vizibile doar in urma unui consult de specialitate.
  2. In cadrul unui control stomatologic se evaluează gradul de igienă orală al pacientului – în timp, pe suprafețele dinților apar depozite  de tartru și colorații dentare, care trebuie îndepărtate periodic. Daca nu se intervine, acestea produc inflamația gingiilor, iar sub gingiile inflamate, osul parodontal se resoarbe mai repede, ducând, în timp, la mobilizarea și ulterior chiar la pierderea precoce a dinților. Pacienților diagnosticați cu boală parodontală le este recomandat să efectueze un control stomatologic o dată la 3 luni, din cauza faptului că aceste depozite de tartru și placa bacteriană pot duce la agravarea bolii.
  3. În majoritatea cazurilor, examenul clinic nu este suficient pentru un diagnostic complet al potențialelor afecțiuni ale cavității bucale. De fapt, majoritatea problemelor danturii și ale maxilarului nu sunt vizibile cu ochiul liber. De aceea, radiografiile au un rol esențial în identificarea prezenței și întinderii cavităților dentare, în identificarea unei carii situată într-un dinte, chiar dacă smalțul dentar arată intact. Radiografiile ajută, de asemenea, la punerea diagnosticului de abces, distrugere osoasă din cauza parodontozei, fracturi de mandibulă, maxilar și dinți sau la diagnosticarea altor anormalități ale dinților, mandibulei sau maxilarului. De asemenea, radiografiile pot determina starea danturii care nu a erupt încă sau s-a deteriorat.

O vizită la stomatolog la fiecare 6 luni este extrem de utilă și benefică pentru pacienți. Intervalul acesta de timp este de obicei potrivit pentru realizarea detartrajului, astfel încât parodonțiul să fie menținut în stare optimă. În același timp, dacă există alte probleme, ele pot fi depistate la timp iar tratamentul este mai simplu și mai puțin costisitor.

In luna Ianuarie, la Favorit Dental Clinic consultatia este gratuita. Pentru mai multe informatii va rugam sa ne contactati la telefon: 0722.367.642